adhesió fil a fil

Restauració d'un quadre del pintor valencià FRANCESC MIRALLES I GALUP: consolidació d'estrips

Restauració d'un quadre del pintor valencià del segle XIX Francesc Miralles i Galup, obra datada i firmada pel propi pintor l'any 1874.

Sense títol
Matèria-tècnica: 
Pintura a l'oli sobre tela de lli
Autor: 
Francesc Miralles i Galup
Datació: 
1874
Localització: 
Particular
Any d'intervenció: 
febrer de 2012
Mides: 
46 x 38cm

Restauració d'un quadre del pintor JOAQUIM VANCELLS: consolidació d'un estrip

Tasques de restauració d'un quadre del pintor català Joaquim Vancells, un dels màxims exponents del modernisme en el camp del paisatgisme, clarament influenciat per pintors com Joaquim Vayreda i l'Escola d'Olot. La intervenció s'ha centrat principalment en la consolidació d'un estrip originat a causa d'un cop accidental.

Paisatge
Matèria-tècnica: 
Pintura a l'oli sobre tela de lli
Autor: 
Joaquim Vancells
Datació: 
Principis segle XX (1919?)
Localització: 
Particular (Terrassa)
Any d'intervenció: 
Maig 2012
Mides: 
60 x 81 cm

MICROCIRURGIA TÈXTIL. TRACTAMENT D’UN ESTRIP PEL SISTEMA D’ADHESIÓ FIL A FIL: “La Presentación al Temple” de Claudio Lorenzale

Col·laboració en la restauració d’una obra de Claudio Lorenzale pertanyent al Retaule de l’Assumpció de l’Altar Major de la Catedral de Solsona en la realització de la consolidació del suport tèxtil d'un estrip de 58 cm mitjançant la tècnica de microcirurgia tèxtil amb el sistema d’adhesió fil a fil (veure publicació).

"La Presentació al temple"
Matèria-tècnica: 
Pintura a l'oli sobre tela de lli
Autor: 
Claudio Lorenzale
Datació: 
1854-1856
Localització: 
Museu Diocesà i Comarcal de Solsona
Any d'intervenció: 
2010
Mides: 
137,5 x 51 cm

Restauració d'un quadre del pintor Lorenzo MASRIERA: consolidació d'un estrip

Restauració d'una pintura sobre tela obra del pintor català Lorenzo Masriera datat l'any 1880, pertanyent a la família de pintors i joiers Masriera.

L'obra es tracta d'una pintura a l'oli sobre tela de lli on s'hi representa una natura morta. La pintura havia patit un cop accidental que havia originat un estrip en forma de set amb unes mides de 12 x 6 cm en la part superior del quadre. La tela, que presentava intervencions anteriors en forma de petits pedaços en el revers, estava firmada i datada en grabat en l'angle inferior dret.

Natura morta
Matèria-tècnica: 
Pintura a l'oli sobre tela de lli
Autor: 
Lorenzo Masriera
Datació: 
1880
Localització: 
Particular
Any d'intervenció: 
Març 2012
Mides: 
60 x 45 cm

MONESTIR DE SANT BENET DE MONTSERRAT: restauració d'una pintura sobre tela

La restauració d'aquesta pintura sobre tela procedent del Monestir de Sant Benet de Montserrat i que porta el títol de "Retrat de Rosa Aguiló", es va dur a terme a les instal.lacions del Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya (CRBMC), concretament a l'Àrea de pintura sobre tela dirigida per Maite Toneu. La intervenció es va realitzar juntament amb la restauradora Nadir López.

"Retrat de Rosa Aguiló", co-fundadora del Monestir de Sant Benet de Montserrat
Matèria-tècnica: 
Pintura a l'oli sobre tela de lli
Autor: 
Desconegut
Datació: 
Últim quart del segle XIX
Localització: 
Monestir de Sant Benet de Montserrat (Monistrol de Montserrat)
Any d'intervenció: 
2011
Mides: 
Quadre: 152 x 106’5 cm / Marc: 177 x 131 cm
Subscribe to RSS - adhesió fil a fil